torsdag den 15. december 2011

Rifbjerg fylder 80!

Rifbjerg, den store danske forfatter bosat i samme land som Brian Nielsen, fylder firs. Og med det spanske vejr i dag, har han haft mulighed for at drikke vin i haven, skrivende på den allerfineste dag. 
Jeg er af den generation, der ikke rigtig har læst Rifbjerg, hvilket jeg skammer mig over. Vi læste ham i gymnasiet, og det er for mange nok til at det bliver det sidste, man læser af ham. Sådan er det bare. Men jeg kan alligevel huske, noget af det vi læste. Jeg husker "marathonkærlighed" et sted på en avenue, hvor lygtepælene lyste i mørket og tiden stod stille som i en uendelighed. Det jeg siden hen har mødt, det har været lige så godt. Læs fx på Bukdahls blog, der giver en stor salut! Han står i DAGDRIVEREN her på bloggen. Forhåbentlig kan en firsårs-fødselsdag få mig til at læse noget mere. Til at begynde med vil jeg sige tillykke!!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar